ساخت نیمکت پارکی با متریال استاندارد



با افزایش روز افزون نیاز به مکان های تفریحی از جمله پارک ها در شهرها و محله ها به وضوح احساس میشود .
برای ساخت پارک ها به یکسری تجهیزات مبلمان شهری نیاز است که یکی از این تجهیزات مهم در پارک ها نیمکت میباشد تا افرادی که برای تفریح و گذراندن لحظاتی خوش به این پارک ها می آیند با نشستن بر روی این نیمکت ها بتوانند اوقات خوشی را در پارک سپری کنند و از منظره و فضای پارک حسابی لذت ببرند .




در ساخت نیمکت پارکی باید به چه نکاتی توجه کرد ؟



در ساخت نیمکت پارکی باید به یکسری نکته ها توجه نمود تا نیمکتی که تولید میشود پرکاربرد و استاندارد باشد که در زیر نمونه هایی از آنچه باید در ساخت نیمکت پارکی مورد توجه قرار گیرد آورده شده است ؛
1 _ در ساخت نیمکت پارکی باید به طول ، عرض و ارتفاع و عمق آن توجه شود .
2 _ همچنین در ساخت نیمکت پارکی باید به ارتفاع پایه ها از سطح زمین توجه نمود .
3 _ در ساخت نیمکت پارکی باید به محل قرار گیری آن نیز توجه نمود برای مثال باید نیمکت در جایی ساخته شود که آن مکان فضای دلچسب وسرسبزی داشته باشد و به عواملی همچون ، نور آفتاب ، عبور ومرور رهگذران و ساکت بودن محل توجه داشته باشیم .



برای بازدید از سایر محصولات تولیدی مجموعه ما بر روی لینک های ذیل کلیک نمایید : 





ابعاد نیمکت پارکی



 
نیمکت ها اشیائی هستند که از آنها در مکان های عمومی استفاده میشود .
این نیمکت ها در زمان های گذشته خیلی ساده تر و ابتدایی تر ساخته میشدند اما امروزه این نیمکت ها در مدل های مدرن وجدیدی به بازار عرضه میشوند .
در مطلب قبل به عواملی که در ساخت نیمکت پارکی باید مورد توجه قرار میگرفت اشاره کردیم اما نکته ی مهم دیگری که در ساخت نیمکت پارکی باید به آن توجه شود این است که نیمکتی که ساخته میشود دارای ابعادی استاندارد باشد به طوری که فردی که قرار است از این نیمکت ها استفاده کند دچار خستگی ، کمردرد و افتادگی پاها نشود .



اصول طراحی صندلی پارکی و محوطه



اغلب این نیمکت ها در دو مدل پشتی دار و بدون پشتی تولید میشوند .
همچنین برای این نیمکت ها بازو هایی طراحی میشود که به راحتی نیمکت کمک میکند .
معمولا این نیمکت ها را از جنس چوب ، فلز ، بتن ، سنگ و پلاستیک میسازند که در گذشته اغلب این نیمکت ها از چوب خالص ساخته میشد که ازدوام چندان بالایی در برابر بارش باران و رطوبت برخوردار نبود .



ابعاد نیمکت شهری



براساس استاندارد های اعلام شده نیمکتی به اندازه ی 127 سانتی متر طول استاندارد میباشد و میتواند به راحتی دو نفر بالغ را در خود جای دهد .
نیمکت هایی که امروزه تولید میشوند به طور معمول دارای 100 سانتی متر ارتفاع و بین 150 تا 170 سانتی متر طول دارند که مجموعه ی نورسا شید نویان بوسیله ی افراد باتجربه ی خود در این زمینه توانسته نیمکت هایی برطبق استاندارد های جهانی و با کیفیتی بی نظیر در مدل های متنوع و مدرن به بازار عرضه کند .




انواع نیمکت های پارکی



با گذشت زمان و مدرن شدن شهر ها انواع مختلفی از این نیمکت های پارکی تولید شدند که نوع آنها به عواملی همچون جنس و نوع طراحی این نیمکت ها بستگی دارد .
در مطالب ذیل به مطالعه در مورد انواع نیمکت های پارکی که از نظر جنس باهم تفاوت دارند میپردازیم .



شرکت نورسا شید نویان طراح و تولید کننده انواع نیمکت و صندلی پارکی می باشد . یکی از انواع صندلی های پارکی و محوطه نمونه چدنی آن است ، نیمکت چدنی لزوما با چدن ریخته گری ساخته می شود و برای نشیمن و پشتی آن از پوشش چوب پلاست استفاده می شود .




نیمکت پارکی فلزی لوله ای



این نوع نیمکت ها که بدنه و اسکلتی از جنس لوله و  پروفیل فولادی با رنگ کوره و جنس نشیمن و پشتی فلزی ، چوبی و یا چوب پلاست دارند از نظر ظاهری بسیار ساده هستند و در ساختار آنها معمولا ظرافتی به کار نرفته است .
از جمله مزایای این نوع از نیمکت های پارکی قیمت مقرون به صرفه شان ، سادگی و سرعت در تولید آنها میباشد .
همچنین این نیمکت ها دارای بدنه ای با مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی میباشد و به علت امنیت بالایی که در برابر سرقت شدن دارند بسیار مورد توجه افراد قرار میگیرند .




نیمکت پارکی فلزی با ورق CNC



نیمکت های پارکی فلزی CNC از بازوهایی ازجنس ورق های فولادی با ST37 و ضخامتی بین 4 الی 6 میلیمتر که با دستگاه های پیشرفته ی برشکاری دقیق برش کاری شده اند ساخته و تولید میشوند که جنس نشیمن این نیمکت های ظریف و زیبا فلز ، چوب و یا چوب پلاست میباشد .
به علت برشکاری دقیق آنها معمولا این نیمکت ها را شبیه به هم تولید میکنند که این نیمکت ها بسیار مقاوم و بادوام در برابر ضربه و زنگ زدگی میباشند .
اغلب این نیمکت ها نسبت به نیمکت های پارکی لوله ای قیمتی بالاتر دارند و از آنجایی که این نیمکت ها از ظرافت بالایی برخوردار هستند برای تولید آنها به زمان و وقت بیشتری نیاز است .




نیمکت های پارکی چدنی



نیمکت های پارکی چدنی از بازوهایی از جنس چدن ریخته گری شده در قالب های ماسه ای و با پوششی از رنگ پودری کوره ای الکترو استاتیک ساخته میشوند .
نیمکت های پارکی چدنی امروزه از شیک ترین و مدرن ترین نیمکت های پارکی میباشند که از نظر دوام و مقاومت در رتبه ی بالایی قرار دارند .
نیمکت های پارکی چدنی به علت وزن بالایی که دارند در نصب آنها نیازی به کندن زمین یا رول بولت کردن آن نمیباشد .
همچنین وزن بالای این محصول باعث میشود امنیت آن بالا برود و این امر سرقت آن را مشکل میسازد .



نیمکت چدنی با نشیمن چوب روس



اما نیمکت های پارکی چدنی علاوه بر مزیت هایی که دارند معایبی نیز دارند که باید مورد توجه قرار گیرند از جمله ی این معایب میتوان به قیمت بالای آنها نسبت به سایر نیمکت ها ،  همچنین زمانبر بودن پروسه ساخت آنها و دشوار بودن جابه جایی آنها به علت وزن زیاد اشاره کرد .




نیمکت پارکی سنگی



نیمکت پارکی سنگی همانطور که از نامش پیداست از ترکیب سنگ مصنوعی نانو سنت پلاست تولید میشود .
برای ساخت این نیمکت ها همانند انواع دیگر نیمکت های پارکی از فلز ، چوب و چوب پلاست بهره میگیرند .
این نیمکت ها علاوه بر قیمت مقرون به صرفه ای که دارند دارای مزیت های فراوانی میباشند مانند ؛
1 _ دوام بسیاربالای آن
2 _ مقاومت در برابر شکستگی
3 _ عدم نفوذ پذیری دربرابرجذب آب
4 _ نصب راحت آن



جهت ثبت سفارش با شماره تماس 09122464898 تماس حاصل نمایید .



  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up